Απάτη σε χιλιόμετρα στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: Προωθούνται μέτρα από την ΕΕ γιατην καταπολέμηση
- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Η ΕΕ για τους καταναλωτές: Βελτιωμένη πρόσβαση σε μετρητά και έκδοση ψηφιακού ευρώ
pelazkarabo@gmail.com - 21 Απριλίου 2024, 6,47μμ
Πρέπει να ενημερώσουμε τους καταναλωτές με σαφή τρόπο, πρέπει να επιβάλλουμε με μεγαλύτερη συνοχή στην ΕΕ τα δικαιώματα των καταναλωτών και πρέπει να δημιουργήσουμε νέα δικαιώματα για τους ευρωπαίους καταναλωτές, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας του Βελγίου, στην άτυπη σύνοδο των Ευρωπαίων Υπουργών Προστασίας των Καταναλωτών, που έγινε στις Βρυξέλλες την Παρασκευή 19 Απριλίου υπό τη βελγική Προεδρία.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν βασικά ζητήματα και νέες προκλήσεις της προστασίας των καταναλωτών στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς και της ψηφιακής μετάβασης.
Η άτυπη σύνοδος έδωσε την ευκαιρία να συζητηθούν οι προτεραιότητες για την επόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Επιτροπή εκπροσωπήθηκε στη σύνοδο,από τη Γενική Διευθύντρια Ana Gallego Torres.
Απάτη σε χιλιόμετρα στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Η πρώτη στρογγυλή τράπεζα επικεντρώθηκε σε θέματα που σχετίζονται με μια δίκαιη ενιαία αγορά. Πρώτον, τα κράτη μέλη είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με την απάτη σε μίλια στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Η Προεδρία επiσήμανε τη σημασία της παροχής ακριβών πληροφοριών κατά την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων ως κρίσιμο βήμα για την καταπολέμηση της απάτης λόγω χιλιομέτρων και την παροχή εξουσίας στους καταναλωτές να λαμβάνουν καλά ενημερωμένες αποφάσεις. Η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των κρατών μελών μπορεί να μειώσει τη διασυνοριακή απάτη σε μίλια.
Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών για Οχήματα και Άδειες Οδήγησης (Eucaris) παρέχει ήδη υποδομή και νομική βάση για την ανταλλαγή εναρμονισμένων δεδομένων μεταφορών μεταξύ των αρχών των κρατών μελών.
EUCARIS
Το σύστημα πληροφόρησης για οχήματα και άδεια οδήγησης της ΕΕ , είναι ένα σύστημα που συνδέει τις χώρες ώστε να μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες οχημάτων και άδειας οδήγησης και άλλα δεδομένα σχετικά με τις μεταφορές.
Το EUCARIS δεν είναι βάση δεδομένων ούτε κεντρικό αποθετήριο, αλλά ένας μηχανισμός ανταλλαγής που συνδέει τις Αρχές Εγγραφής Οχημάτων και Άδειας Οδήγησης στην Ευρώπη. Το EUCARIS αναπτύχθηκε από και για κυβερνητικές αρχές και υποστηρίζει την καταπολέμηση της κλοπής αυτοκινήτων και της απάτης στις ταξινομήσεις.
Εκτός από τις γενικές πληροφορίες EUCARIS, κάθε χώρα έχει τη δική της σελίδα σε αυτόν τον ιστότοπο.
Τελευταίες συνδέσεις
Η Βουλγαρία (BG) συνδέθηκε στο ProDriveNet μέσω MoveHub - 19 Φεβρουαρίου 2024
Η Γερμανία (D) συνδέθηκε για το ProDriveNet - 26 Ιανουαρίου 2024
Η Πολωνία (PL) συνδέθηκε για διόδια/EETS - 11 Ιανουαρίου 2024
Η Νορβηγία (Β) συνδέθηκε για το Prüm - 09 Ιανουαρίου 2024
Η Τσεχική Δημοκρατία (CZ) συνδέθηκε για IVI - 20 Δεκεμβρίου 2023
Ενίσχυση της επιβολής της προστασίας των καταναλωτών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Δεύτερον, στη σύνοδο των υπουργών έγιναν συζητήσεις για την ενίσχυση της επιβολής της προστασίας των καταναλωτών σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο.
Η Βελγική Προεδρία σημείωσε ότι ο κανονισμός (ΕΕ) 2017/2394 ΣΠΚ έχει δημιουργήσει μια βάση για σθεναρή διασυνοριακή επιβολή, αλλά η αξιολόγηση της λειτουργίας του έχει τονίσει την ανάγκη αναθεώρησης για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων ελλείψεων.
Χαιρετίζω θερμά την έκθεση Letta που εστιάζει ακριβώς στο ίδιο επίκεντρο που αναφέρουμε σήμερα. Πρέπει να ενημερώσουμε τους καταναλωτές με σαφή τρόπο και πρέπει να επιβάλλουμε με μεγαλύτερη συνοχή στην ΕΕ τα δικαιώματα των καταναλωτών,δήλωσε οΥφυπουργός Προστασίας Καταναλωτή του Βελγίου.
Υπενθυμίζεται, ότι έκθεση Letta αναφέρεται στο μέλλον την ενιαίας αγοράς της ΕΕ και συζητήθηκε πρό ημερών στη σύνοδο τωνΕυρωπαίων ηγετών.
Αλλα θέματα στης συνόδου
Καλύτερη πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες, οικονομική εκπαίδευση, ρόλος μετρητών και ψηφιακό ευρώ
Η πρώτη στρογγυλή τράπεζα ολοκληρώθηκε με επίκεντρο την καλύτερη πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες, την οικονομική εκπαίδευση, τον ρόλο των μετρητών και το ψηφιακό ευρώ.
Απαιτούνται προσπάθειες για να διασφαλιστεί ότι όλοι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν το δικαίωμά τους να έχουν πρόσβαση σε χρήσιμες και οικονομικά προσιτές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ιδίως στο πλαίσιο της αυξανόμενης ψηφιοποίησης αυτών των υπηρεσιών.
Οι υποσχόμενες προτάσεις βρίσκονται υπό συζήτηση, ιδίως η υποχρεωτική αποδοχή και η βελτιωμένη πρόσβαση σε μετρητά και η έκδοση ψηφιακού ευρώ.
Και οι δύο πρωτοβουλίες επιδιώκουν να υποστηρίξουν την οικονομική ένταξη ευάλωτων ομάδων και να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του συστήματος λιανικών πληρωμών μας.
Βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η δεύτερη στρογγυλή τράπεζα επικεντρώθηκε στο βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο και ορισμένα νέα επιχειρηματικά μοντέλα με τα οποία οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι σε έναν όλο και πιο ψηφιοποιημένο κόσμο, ειδικά την Τεχνητή Νοημοσύνη και το μάρκετινγκ επιρροής, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του καταναλωτικού τοπίου.
Η Προεδρία τόνισε την ανάγκη να καταστεί πιο βιώσιμο το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τόσο η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών όσο και των εμπόρων για τα περιβαλλοντικά ζητήματα θα πρέπει να αυξηθεί και να χρησιμοποιηθεί για να διασφαλιστούν πιο βιώσιμες επιλογές κατά την αγορά καθώς και για την επιστροφή των αγαθών, χωρίς να μειώνονται τα δικαιώματα του καταναλωτή όταν πραγματοποιεί αγορές μέσω Διαδικτύου.
Προκλήσεις που παρουσιάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόματη λήψη αποφάσεων για την εμπιστοσύνη και την ευημερία των καταναλωτών
Η δεύτερη στρογγυλή τράπεζα ασχολήθηκε επίσης με τις προκλήσεις που παρουσιάζει η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτόματη λήψη αποφάσεων για την εμπιστοσύνη και την ευημερία των καταναλωτών. Δεδομένου ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά του καταναλωτή, η εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρηματικές τους διαδικασίες είναι απολύτως απαραίτητη.
Influencer marketing
Τέλος, συζητήθηκε το φαινόμενο του Influencer Marketing, το οποίο έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Δεδομένου ότι οι παράγοντες επιρροής έχουν διασυνοριακό αντίκτυπο, τονίστηκε η σημασία μιας ομοιόμορφης προσέγγισης για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού για τους επηρεαστές από όλα τα κράτη μέλη.
Αυτή η εκδήλωση ήταν ένα σημαντικό βήμα προς την ανταλλαγή εμπειριών και τη δυνατότητα στη βελγική Προεδρία να καθορίσει τις προτεραιότητες για την προστασία των καταναλωτών για την επόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πηγή:Βελγική Προεδρία
- Λήψη συνδέσμου
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές