Δαπάνες για την πολιτική διαφήμιση έως το 2026, πρόβλεψη: 836 δισ. δολάρια.

43 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν για την ψηφιακή πολιτική διαφήμιση στην Ευρώπη στο Facebook, το Instagram, το Google και το YouTube κατά τις 20 εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές του 2019.

 Δαπάνη της πολιτικής διαφήμισης στην Google στην Ευρώπη μεταξύ Μαρτίου του 2019 και Ιανουαρίου του 2022:Ελλάδα: 686.000 ευρώ

 

 

 pelazkarabo@gmail.com - 30 Ιουνίου 2024,7.00μμ


Τι είναι η επιγραμμική πολιτική διαφήμιση;

Η πολιτική διαφήμιση παίζει κομβικό ρόλο στην ενημέρωση των ψηφοφόρων και επηρεάζει βαθιά την εκλογική τους συμπεριφορά.

Δεν είναι πάντα εύκολο να διακρίνουμε μια πολιτική διαφήμιση. Η διαφάνεια είναι σημαντική, ώστε το κοινό να γνωρίζει τι ακριβώς βλέπει.

Ψηφιακές συσκευές παράγουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα τα οποία χρησιμοποιούνται για τη στόχευση δυνητικών ψηφοφόρων με εξατομικευμένα πολιτικά μηνύματα.

Οι τεχνικές που εφαρμόζονται στην επιγραμμική πολιτική διαφήμιση μπορούν:

  • να θίξουν το δικαίωμα των πολιτών στην ιδιωτική ζωή
  • να προκαλέσουν ταχεία διασπορά ψευδών πληροφοριών
  • να κατακερματίσουν τον πολιτικό διάλογο
  • να επιτρέψουν τη χειραγώγηση των ψηφοφόρων.

Τα τρία επίπεδα ενός διαδικτυακού προφίλ

Όσα μοιράζεστε: αληθινό όνομα, φύλο, φίλοι, likes και άλλες αντιδράσεις, αναρτημένες φωτογραφίες, ενημερώσεις κατάστασης, εκδηλώσεις στις οποίες παρευρεθήκατε, επάγγελμα (που έχετε δηλώσει), σχέση (που έχετε δηλώσει), μέρη που επισκεφθήκατε.

Όσα προδίδει η συμπεριφορά σας: ιστότοποι που επισκεφθήκατε, διαφημίσεις που είδατε, αριθμός αντιδράσεων/αναρτήσεων ανά ημέρα, ιστορικό διαδικτυακών αγορών, καταγεγραμμένες κινήσεις του ποντικιού, ταχύτητα πληκτρολόγησης, απόσταση από άλλες συσκευές, ιστορικό τηλεφωνικών κλήσεων, στατιστικά στοιχεία από τους ιστότοπους που επισκεφθήκατε.

Όσα πιστεύει η μηχανή για εσάς: διακοπή συνήθειας, νέα σχέση, μακριά από την οικογένεια, μελλοντικοί γονείς, πρόσφατη μετακόμιση, συχνά διεθνή ταξίδια, ζωή στα προάστια, υγιεινή διατροφή, παιχνίδια που παίξατε τις τελευταίες 14, 7 ή 3 ημέρες, τατουάζ ή piercing, νέες διατροφικές συνήθειες.

Πηγή: Ίδρυμα Panoptykon.

Η νομοθεσία στα κράτη μέλη σε αριθμούς

Και τα 27 κράτη μέλη διαθέτουν κανόνες σχετικά με την πολιτική διαφήμιση, όμως:

  • μόνο 17 κράτη μέλη διαθέτουν κανόνες που διέπουν το επιγραμμικό περιβάλλον
  • μόνο 3 από τα 17 κράτη μέλη διαθέτουν κανόνες που αφορούν συγκεκριμένα την επιγραμμική πολιτική διαφήμιση
  • τα άλλα 14 κράτη μέλη απλά εφαρμόζουν τους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση εκτός διαδικτύου στο επιγραμμικό περιβάλλον.

Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Περισσότεροι κανόνες σε επίπεδο ΕΕ για την πρόληψη της χειραγώγησης

Οι κανόνες της ΕΕ:

  • διευκολύνουν τη διασυνοριακή παροχή και εποπτεία των υπηρεσιών πολιτικής διαφήμισης
  • καταπολεμούν τη χειραγώγηση πληροφοριών και τις ξένες παρεμβάσεις στις εκλογές
  • προστατεύουν τον ανοιχτό δημοκρατικό διάλογο στα κράτη μέλη της ΕΕ.

Για τη διασφάλιση της διαφάνειας:

  • θα επιβάλλονται υποχρεώσεις σε όλους τους οικονομικούς φορείς που συμμετέχουν στην προετοιμασία, τη δημοσίευση ή τη διάδοση πολιτικής διαφήμισης
  • οι διαφημίσεις πρέπει να φέρουν σχετική σήμανση και να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με το ποιος πλήρωσε για αυτές.

Για τον περιορισμό της στόχευσης:

  • απαγόρευση των τεχνικών στόχευσης και διοχέτευσης διαφημίσεων βάσει κατάρτισης προφίλ με χρήση ευαίσθητων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα όπως φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, γενετήσιος προσανατολισμός ή πολιτικά φρονήματα
  • η χρήση άλλων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα υπόκειται σε ρητή και χωριστή συγκατάθεση, ενώ τα δεδομένα θα πρέπει να συλλέγονται απευθείας από το υποκείμενο των δεδομένων.

Η πολιτική διαφήμιση σε αριθμούς

Η εξέλιξη της πολιτικής διαφήμισης αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τις αλλαγές που επηρεάζουν την αγορά της διαφήμισης.

Το 2021 δαπανήθηκαν παγκοσμίως 522,5 δισ. δολάρια για την ψηφιακή πολιτική διαφήμιση.

Έως το 2026 οι δαπάνες προβλέπεται να ανέλθουν σε 836 δισ. δολάρια.

43 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν για την ψηφιακή πολιτική διαφήμιση στην Ευρώπη στο Facebook, το Instagram, το Google και το YouTube κατά τις 20 εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές του 2019.

Στοιχεία σε επίπεδο ΕΕ

Η επιγραμμική διαφήμιση είναι ο μεγαλύτερος διαφημιστικός δίαυλος στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, με έσοδα που ξεπερνούν τα συνολικά έσοδα όλων των υπόλοιπων διαύλων.

Δαπάνη της πολιτικής διαφήμισης στην Google στην Ευρώπη μεταξύ Μαρτίου του 2019 και Ιανουαρίου του 2022:

  • Γερμανία: 5.350.000 ευρώ
  • Ουγγαρία: 2.960.000 ευρώ
  • Κάτω Χώρες: 2.430.000 ευρώ
  • Ρουμανία: 1.930.000 ευρώ
  • Σουηδία: 1.530.000 ευρώ
  • Αυστρία: 1.220.000 ευρώ
  • Ιταλία: 1.090.000 ευρώ
  • Τσεχία: 749.000 ευρώ
  • Βουλγαρία: 743.000 ευρώ
  • Βέλγιο: 727.000 ευρώ
  • Ελλάδα: 686.000 ευρώ
  • Ισπανία: 681.000 ευρώ
  • Φινλανδία: 674.000 ευρώ
  • Μάλτα: 533.000 ευρώ
  • Πολωνία: 512.000 ευρώ
  • Κροατία: 398.000 ευρώ
  • Γαλλία: 321.000 ευρώ
  • Σλοβακία: 275.000 ευρώ
  • Λιθουανία: 265.000 ευρώ
  • Κύπρος: 234.000 ευρώ
  • Εσθονία: 154.000 ευρώ
  • Λετονία: 140.000 ευρώ
  • Σλοβενία: 109.000 ευρώ
  • Πορτογαλία: 41.300 ευρώ
  • Ιρλανδία: 35.500 ευρώ
  • Λουξεμβούργο: 19.800 ευρώ

* Δεν υπήρχαν διαθέσιμα δεδομένα για τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για διαφημιστικούς σκοπούς στη Δανία.

Πηγές: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Ίδρυμα Panoptykon, Statista.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προστασία των δημοσιογράφων και των υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες.