θεριζοαλωνιστικές μηχανές στο δημόσιο οδικό δίκτυο; Γιατί όχι
pelazkarabo@gmail.com - 30 Μαρτίου 2023, 5.07μμ
Η Επιτροπή πρότεινε, σήμερα την έκδοση κανονισμού για τη διευκόλυνση της χρήσης στο δημόσιο οδικό δίκτυο μη οδικών κινητών μηχανημάτων όπως γερανοί, θεριζοαλωνιστικές μηχανές, περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα, εκχιονιστικά μηχανήματα.
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα αντικαταστήσουν, τελικά τα διάφορα ρυθμιστικά καθεστώτα που ισχύουν επί του παρόντος στα κράτη μέλη.
Με την εναρμόνιση σε επίπεδο ΕΕ των τεχνικών απαιτήσεων για την έγκριση μη οδικών μηχανημάτων, οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στην άρση του κατακερματισμού της ενιαίας αγοράς και στην εξάλειψη των εμποδίων στην ελεύθερη κυκλοφορία των εν λόγω μηχανημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Οι νέοι κανόνες θα μειώσουν επίσης το κόστος συμμόρφωσης και τον διοικητικό φόρτο, με εξοικονόμηση κόστους που εκτιμάται σε 846 εκατ. ευρώ για περίοδο 10 ετών.
Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν εναρμονισμένες απαιτήσεις για τη χρήση μη οδικών κινητών μηχανημάτων στο δημόσιο οδικό δίκτυο της ΕΕ
, Οι κατασκευαστές της ΕΕ αντιμετωπίζουν ένα συνονθύλευμα νομικών πλαισίων που μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από το ένα κράτος μέλος στο άλλο, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις και σημαντικό κόστος
. Επιπλέον, οι τελικοί χρήστες, όπως οι εργολάβοι αγροτικών περιοχών ή οι κατασκευαστικές εταιρείες, ενδέχεται να μην είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τα μη οδικά κινητά μηχανήματά τους σε διαφορετικά κράτη μέλη.
Η πρωτοβουλία αυτή γεφυρώνει ένα χάσμα στην ενιαία αγορά, η οποία φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια από την εγκαθίδρυσή της. Οι νέοι κανόνες αποτελούν παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Επιτροπή εξακολουθεί να υλοποιεί νέες πρωτοβουλίες για τη μείωση των φραγμών και του κόστους, τη βελτίωση των προτύπων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των βιομηχανιών της ΕΕ.
ΠΗΓΗ:Επιτροπή