΅ΕΕ: Η νέα ενεργειακή ετικέτα για τους ηλεκτρικούς λαμπτήρες και τα άλλα προϊόντα φωτισμού
Κάντρι Σίμσον:Χάρη στην επικαιροποίηση των ετικετών, οι καταναλωτές θα μπορούν να διακρίνουν πιο εύκολα ποια είναι τα καλύτερα προϊόντα
pelazkarabo@gmail.com - 31 Αυγούστου 2021,5.27μμ
Από αύριο, Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου 2021, σε όλα τα φυσικά και τα διαδικτυακά καταστήματα θα ισχύει μια εντελώς καινούρια έκδοση της ευρέως αναγνωρισμένης από τους ευρωπαίους πολίτες ενεργειακής ετικέτας για τους ηλεκτρικούς λαμπτήρες και τα άλλα προϊόντα φωτισμού, βοηθώντας τους καταναλωτές να μειώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας και το αποτύπωμα άνθρακα.
Η απόφαση, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της Επιτροπής, έρχεται σε συνέχεια της σημαντικής βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στον τομέα αυτό τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες «φωτεινές πηγές» (όπως λαμπτήρες και δομοστοιχεία LED) έχουν λάβει ετικέτες A+ ή A++ στην κλίμακα που ισχύει σήμερα. Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η επιστροφή σε μια πιο απλή κλίμακα από το «Α» ως το «G».
Τι δήλωσε, η Επίτροπος Ενέργειας
Η Ευρωπαία Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον δήλωσε σχετικά με το θέμα, ότι: «Οι λαμπτήρες και τα άλλα προϊόντα φωτισμού έχουν καταστεί τόσο αποδοτικά τα τελευταία χρόνια, ώστε πάνω από τα μισά LED ανήκουν πλέον στην κατηγορία A++. Χάρη στην επικαιροποίηση των ετικετών, οι καταναλωτές θα μπορούν να διακρίνουν πιο εύκολα ποια είναι τα καλύτερα προϊόντα της κατηγορίας τους, ώστε να εξοικονομούν ενέργεια και χρήματα στους λογαριασμούς τους. Η χρήση ενεργειακά αποδοτικότερου φωτισμού θα συνεχίσει να μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ και να συμβάλλει στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.»
Η νέα κλίμακα είναι πιο αυστηρή και σχεδιασμένη έτσι ώστε πολύ λίγα προϊόντα να μπορούν αρχικά να επιτύχουν τις βαθμολογίες «Α» και «Β», αφήνοντας περιθώρια να εισέλθουν σταδιακά πιο αποδοτικά προϊόντα στην αγορά. Τα πλέον ενεργειακά αποδοτικά προϊόντα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά θα φέρουν πλέον γενικά την ένδειξη «C» ή «D». Στις ετικέτες θα περιλαμβάνονται επίσης ορισμένα νέα στοιχεία, όπως ένας κωδικός QR που παραπέμπει σε μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων, όπου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με το προϊόν